3 korta tips för dig som partner att använda under förlossningen

Här kommer 3 korta tips för dig som partner att använda under förlossningen:

1) En kvinna som föder barn kopplar ner sin tankeverksamhet det gör att hon inte uppfattar kommunikation på samma sätt som i vardagen. Genom värken är det därför viktigt att stödja henne med få ord, ord som du säger om och om igen. Det finns vissa kraftord som brukar fungera, ner, andas lugnt, tung, släpp ner axlarna/slappna av i rumpan/slappna av i käkarna.

2) En kvinna som föder barn öppnar sig inte bara fysiologiskt utan även känslomässigt vilket gör att hon är väldigt inkännande för miljön runt omkring. Se till att det inte finns några störande ljud, att det inte är för ljust i rummet och att miljön stödjer kvinnan att känna sig lugn och trygg.

3) Om du blir orolig och stressad under förlossningen, vilket är en väldigt vanlig upplevelse hos partnern så försök hjälp dig själv att bli lugn. Din stress/oro smittar nämligen din kvinna och försvårar födandet för henne. Fråga personalen om du är orolig över något som sker, gå ut en liten stund, försök ta några djupa lugna andetag, fokusera på din kvinna och inte på det som sker runt omkring.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

©gravidcoach.se

info@gravidcoach.se

  • Instagram Social Ikon
  • Wix Facebook page
  • YouTube Classic

Din Gravidcoach

+46733-548598